tisdag 5 april 2011

Stickad fuktspärr av ull till tygisarna

Lill-tjejen har ännu (tyg-)blöjor men inte ens de annars så täta ull-blöjbyxorna klarar att hålla tätt alla gånger längre. Hon är trots allt 2 1/2 år o mängden som kommer i blöjan har nog ökat samtidigt som blöjbyxorna har hängt med ganska länge nu och är väldigt välanvända. De är mina absoluta favoriter! Men att köpa nya nu när pott-träningen närmar sig kände jag inte alls för. Hos Minimundus webb-butik såg jag att de hade handstickade ull-inlägg att köpa. Bra idé som måste testas, tänkte jag. Fast sticka egna då förstås! På "varuhuset" Kupan (ja, säg det jag inte handlar där) brukar de ha en korg med restgarner sorterade i påsar för en femma stycket. Många av dessa har följt med mig hem :) Bland dessa har jag hittat rena ull-garner, sådana som luktar lamm och man blir alldeles fet om fingrarna, Me like! Några sådana restgarner, stickor och en bra film senare var det klara att stoppa i en hink med lanolin över natten. Har testkört dessa i några dagar och det funkar perfekt. Man lägger alltså dem ovanpå blöjbyxan under själva blöjan, som en extra "booster" för blöjbyxan alltså. Så nu hoppas jag att det klarar sig tills det är pott-dags i sommar nån gång ;)

Inga kommentarer: