måndag 30 januari 2023

Triss i uggle-mössor




Tanken var att göra en mössa åt Colin som skulle passa till nästa höst. Istället blev det tre mössor gjorda 🙄 Första mössan konstaterade jag ganska snabbt att den skulle bli alldeles för stor. Faktum är att den är lagom åt mig. 😂Istället la jag upp en ny och repeterade bara rapporten tre gånger (den längst till höger) istället för fem gånger som var på mönstret. Fyra repetitioner av mönsterbården blev istället (vad jag tror iaf) mer lagom. Lite svårt är det ju också att gissa sig till hur stort hans huvud kommer att vara om cirkus 9-10 månader...😏 

 

Det garn jag hade hemma i lämpliga färger var Socki från Adlibris. Det röda är en rest från ett annat ullgarn. Mönstret finns i boken Småstickat av Jorid Linvik.


Kram

😘

 

Inga kommentarer: