torsdag 5 januari 2023

Babyfilt både stickad och virkad🧶



Först och främst; Gott nytt år och god fortsättning! Under 2023 har jag inte hunnit göra något färdigt ännu, men här är i alla fall något som var bland det sista jag gjorde under 2022. När Colin ännu låg i magen köpte jag några nystan Drops Eskimo (100% ren ull) med tanken att sticka och tova kiss-skydd till hans säng av det (jajemen, ull funkar lika bra som plastfrotté), men så hittade jag dem jag använde till storebror. Istället kompletterade jag med några nystan till och så fick det bli en filt åt honom. 
Partiet i mitten är stickat med räta maskor och sen virkade jag fastmaskor runt runt runt och sen ytterligare några varv bara på långsidorna tills jag tyckte den var lagom stor.
Skulle egentligen varit blockad innan jag fotade men så blev det inte.


 En riktigt varm och go filt för honom att ha över sig i vagnen. Används väldigt flitigt 💙

Imorgon fyller den här lille filuren 1 år redan. Tiden har gått så fort! Kalaset får vi dock skjuta lite på då större delen av familjen har varit/ är sjuka i en förkylning som började i mellandagarna. Får se om vi är piggare till söndag eller om det får bli kalas nästa helg istället. 


Kram
😘

Inga kommentarer: