söndag 14 februari 2021

Syltasockor 🧦






 
Provade att göra ett par syltasockor för första gången och jag kan säga att det var med lite hat-kärlek. Kärlek till de färdiga sockorna, men de var inte den roligaste stickningen direkt. Aviga maskor på strumpstickor och då framförallt mellan stickorna, är inte det roligaste man kan göra. Det är lätt hänt att det blir stegar mellan om man inte drar riktigt ordentligt 💪 Trots det är det garnaterat inte sista paret syltasockor jag gör, det kommer att bli flera bara för det härliga resultatet 😊


Jag använde Järbo Raggi färg nr 15128. Beskrivningar på syltasockor finns det flera olika, men jag använde den här hos allas.se


Nu ska jag återgå till tenta-plugg innan det är dags för fortsatt strumpstickning framför skidskyttet 👍



Ha en fin söndag!

😘




Inga kommentarer: