lördag 11 december 2021

Värme till några ute i världen 🧶




Lite som ska värma några ute i världen har jag också hunnit med att göra under hösten. Överst är mössan ”Spont” och det mönstret hittar man i boken ”Stickat till vardags” ( Erika Åberg). Gjord i damstorlek av garnet Drops Karisma. 

Följer emelienila på Instagram och hon gör jättebravirk-videos på youtube också. 👍 Pannbandet Alice och halsduken Merlin bla som jag ju gjort flera av tidigare. Hon har även gjort Elsamössan ovan som är en väldigt snabb, enkel mössa likväl som tjock och varm. Dessa gjorde jag i Rustas Holly. 



 

Sist och minst en jollyjacket, även den av Rustas Holly. 

Vi har haft några fantastiskt fina vinterdagar med snö och rejäl kyla på ön, men sen igår har det övergått till blidväder och regn istället. Tråkigt tycker jag som verkligen tycker om när snön kommer, men jag hoppas att det blir mera av det längre fram i vinter 🥰 Veckan har varit en smula hektisk men den här helgen ska jag bara vara hemma och ta det lugnt med  stickning och Vinterstudion 🙏 och försöka bli av med min förkylning. Idag är jag hemma själv med bakande och pysslande barn eftersom sambon och ett par av de vuxna sönerna flyttar min mormor från sin lägenhet till serviceboende. Det blir nog skönt för henne även om hon just nu är superstressad över sin flytt. Ärligt talat så har vi också varit ganska stressade över det när det så rätt så olägligt blev en ledig plats för henne där just nu i december. Som att inte december brukar vara en månad när man har alldeles fullt upp ändå. 🥴 Men idag; vila!😊


Ha en fin lördag!

😘 


 

 

Inga kommentarer: