måndag 24 oktober 2011

4 par brallor blev det!

Jo då, det blev en stund vid symaskinerna igår! Och L fick påfyllnad av byxor som hon så väl behöver. Först det här paret, gjorda av en stuvbit från Kupan som jag anar kommer passa väldigt bra ihop med hennes lila stickade väst som jag visade här . Påsydd fjäril från mormors gömmor. Modell Meedoms form 2.

Det blev en bit över från mina leggins som räckte till ett par åt L. Sen re-do-ade jag ett par jeans på enklaste möjliga sätt. Det här var ett par i storlek 36 oanvända med prislappen kvar som fyndades på Kupan nyligen. Fanns väl en naiv tro att jag skulle rymmas i dem, men så var inte fallet....hm! Istället la jag ett par passande byxor av L´s ovanpå och klippte efter dem. Hade en himla tur att inga nitar var i vägen och alla fickor kunde bevaras om än förminskade men ganska intakta. Har ett par rosa (vuxen) jeans liggande också som jag hade hoppats kunna sy om på samma sätt, men där satt femtioelva nitar käppar i hjulet (eller snarare saxen) för mig, så jag får hitta på något annat med dem....

De såg inte ens så himla hemsydda ut när jag var klar så jag kände att min namnlapp fick sitta bredvid Bik-bok-lappen för att återta känslan av att jag sytt (om) dem. =)

Ett par riktiga mys-brallor fick det bli också. Även här en tygbit från Kupan av okänd kvalité. Tyget är ganska tjockt, stretchigt åt ena hållet och alldeles skrynkelfritt så jag anar en gnutta polyester i det. Även här Meedoms form 2.
Fyra par byxor för cirkus 35 kr allt som allt. Sånt gillar jag skarpt!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Så coola de blev, både jeansen och de lilarutiga! Det röda tyget ser ut som ett blått jag nyligen sytt av, jag kallar det tant-byxtyg. Lättvättat, snabbtorkat och skrynkelfritt...

Unknown sa...

Många fina byxpar!