måndag 12 november 2012

Velour-klänning


Det har rullat på här i sjukstugan med bacillerna. Först idag börjar vi se en vändning till det bättre.
Har trots det inte kunnat hålla mig ifrån maskinerna helt och hållet. Till helgen lyckades jag få Lowes klänning färdig som hon varit ganska överväntades på.
Velour från SoS, mönster Meedoms med egna tillagda fickor.


Ångrar mig inte för en minut att jag köpte Coverpron! Älskar att sy med den! Var liite orolig i början efter allt jag läst runtom på bloggar om alla hoppstygn och problem, hur sjutton skulle jag då klara av den???
Har dock ett hjärnspöke kvar att besegra gällande den och det är bandkantaren som jag fick med. Den ligger kvar i sin ask, ännu. Men snart så, ska "bara" ha en dag med gott om tid och gott om tålamod så ska den också testköras.

Med soliga höst-hälsningar!

3 kommentarer:

Syserine sa...

Kul att du har fått dig coverpro, absolutt kul när man syr mycket! Fin klänning och fint tyg, lite mer vuxet till dom större barnen!

od Andulky sa...

Superfin!!! Heja heja med covern!!!

Kristin sa...

Vilken snygg! Ska nog testa något liknande till dottern.