måndag 9 april 2018

Våren har kommit

Ibland är det segt och ibland är det segare än segast. Började sticka dessa tröjor till grabbarna under jullovet. Ozzys fick jag delarna klara under lovet, Eddies blev färdig under sportlovet, men nu som först under påsklovsveckan blev dem monterade.... Och då kom värmen, haha. Jaja. Men det blir nog kyligare dagar igen som de kan användas på. 
Garnet är ett gammalt från mina gömmor som hette Carro Magic. Vet att det skulle sluta tillverkas och såldes ut för en massa år sen och då köpte jag en hiskelig massa nystan av det för jag tyckte så väldigt bra om det då. Mindre glad i det numera eftersom jag blivit lite förståndigare ;) Detta är nämligen ett acrylgarn. Men när jag ändå har det så hellre göra något av det än att det bara ligger.

Mönstret jag använde är från ett gammalt häfte "Sticka till barnen"från 1980 utgivet av Vi föräldrar.


Som sagt så dök värmen upp igår och det var en riktigt härlig vårdag. Jag och barnen var ute så gott som hela dagen och påbörjade räfsningen samt städade gräsmattan efter våra hundar. Imponerad av barnen att dem hjälpte till även med det i år. Det är något jag brukar få sköta helt själv annars ;)







Även om det mesta ännu är brunt och torrt så börjar det spira grönska här och var. Ska tydligen fortsätta vara soligt under veckan (utom imorgon) enligt väder-appen, så det lär väl explodera med grönt till nästa helg kan jag tro. Ska köpa hem lite penseér under veckan och plantera ut i krukor.
 Idag håller jag mig lugn. Kroppen blev påmind om muskler som inte använts under hela vinter av räfsandet, så jag avvaktar ett par dagar innan jag fortsätter. Konstigt nog är det inte armarna som är så möra utan gump-musklerna, hahaha

Ha en toppenfin vår-dag!

Inga kommentarer: