onsdag 27 juni 2018

Stickade bänktrasor


Så var midsommar-helgen över för denna gången. Har haft bättre midsomrar, men å andra sidan har jag haft (åtminstone en) värre också. Sill i massor, regn och sol om vartannat, så en riktig svensk midsommar med andra ord. Jag tillbringade ganska mycket tid under en filt i soffan med stickorna...😉

Kör den vanliga varianten med vartannat varv r, a och vartannat varv räta så man får den där skrovliga ytan på ena sidan. Världens bästa trasor! Alla smulor åker med i "skrovlet" när man torkar av köksbordet. Och perfekta när det städas för inte behöver man gno så mycket, även där är "skrovel-sidan" guld. 😊Dessa är i dubbelt Drops Paris.



På midsommardagen blev det en vända till Gangvide Farm i När där sonen och hans kompisar spelar varje år. Vi var bara där på dagen , men jag hade tur att dem drog av några låtar då med. På kvällarna är det dans och då spelar dem ju också. Tyvärr gick det inte att ladda upp en filmsnutt med dem, så ni hade fått höra vad bra dem är. Ni får tro mitt (partiska) ord bara. Dem spelar Rockabilly och rätt mycket Jonny Cash. Min Samuel är han t.v.




Ungarna roade sig med sitt 😊


Rätt många gamla, fina bilar stod uppställda också. Denna var en av mina favoriter.

Idag har jag hållit på med en annan typ av "handarbete" nämligen påbörjat skrapning av verandan som behöver målas om. Riktigt tråååk-göra, men det blir fint vad det lider och det är väldigt skönt att få det gjort. När solen kom dit blev det alldels för varmt att fortsätta, så då tog jag ett röj i flygeln och åkte sen till återvinningen. En full-lastad bil till trots syntes det inte mycket skillnad..😕

Ha en härlig kväll! (jag lär somna på 2 röda)



Inga kommentarer: