fredag 12 oktober 2018

Av gamla jeans kan man göra...


Av gamla jeans kan man göra...mycket!!! Men jag gillar väskor och jag behövde en som rymmer inneskorna, överdragsbyxor o annat som behövs tas med nu när jag jobbar. Två par jeans som först klipptes itu och sen syddes ihop för att få så stora bitar tyg så att jag kunde klippa till mönsterdelarna. Mönstret finns hos Ericas tygverkstad och det hittar man här . Sen var det bara att låta fantasin flöda fritt. Fodret är ett småblommigt bomullstyg. 


Testade för första gången att sy fast knappar med symaskinens knappfot. Lätt som en plätt fastän det kändes liiite läskigt första försöken. 😱Det att nålen skulle missa hålet i knappen och smälla av med ett brak! Men det gjorde den inte så det blev många knappar.😂


Sprättade loss fickorna på ena paret och även taggen så dem fick pryda den ena sidan. Sy-märke från Stoff o stil.


Skön fredags-feeling idag efter arbetsveckan. Sålde min "Janne" härom veckan, alltså Janome overlocken. Har inte kommit överens med den alls, 😒 så då var det lika bra att den fick flytta. Hade hoppats få hem min nya overlock idag, men tyvärr så segar Dhl så den kommer inte förrän på måndag. 😔 Och på måndag är jag ledig så ska nog hinna få klämma och gasa på den då.😁👏  I helgen får det bli annat istället.  Imorgon blir det först en tripp till stan för lite shopping. Sen ska det höst-städas lite i trädgården och planteras några höstblommor. På kvällen ska vi ha lite extra mys, jag o barnen, då sambon drar iväg på svågerns 50-årskalas. Håller vädret i sig drar vi på en skogsutflykt med hundarna på söndagen. 🍁 🍂 Med andra ord; bäddat för en riktigt bra helg. 😊




Ha nu en riktigt härlig och skön helg! 😘 😘 

Och njut av solen som utlovats, det ska jag göra.🎆🎆🎆

Inga kommentarer: