tisdag 10 september 2019

A little twisted gånger två





Tog mig en time-out vid symaskinen i söndags. Var skönt att få sitta i lugn och ro med regnet smattrande utanför. Börjar få lite dåligt med collegetyger men lyckades i alla fall få ihop två A little twisted-tröjor till Eddie i 116. Det är ett bra mönster att använda till små "scraps" 😉



Mönster Hallonsmula design
Tyger från Rosahuset.se


Tidigt igår morse lyckades Ozzy skrämma slag på sina föräldrar. Vaknade av att han låg och krampade häftigt och sedan var han som helt borta. Är  tacksam för den fantastiska människan på 112 och killarna på ambulansen 💕💕💕💕 Han piggnade till efter några timmar på akuten och var sitt vanliga vilda jag sen, men blev ändå inlagd över natten. Och därinne har han charmat sköterskor på löpande band, som vanligt 😂 När han fick porten i armen och de tog prover ur den låg han helt tyst och lugnt och tittade vad de gjorde. Medan mamman blev yr i mössan och fick gå ut och sätta mig på golvet 😂😂 När han skulle sova för natten gick han ut och sa godnatt och kramade om några sköterskor, ja, han är väldigt speciell den där Ozzy.💖 Idag fick han i alla fall komma hem.
Någon gång inom de närmaste dagarna ska han in igen och göra ett EEG-test för att se om det är epilepsi som orsakade krampanfallet. 
 Och jag ska in på fredag, igen! Så det blir ett himla flaxande till lassis denna veckan 😉
Men först lite jobb imorgon. På en småbarnsavdelning i Hemse...lite variation när jag nu varit så länge på en skola 👍





Ha en skön kväll!
😘





Helt övertygad att det är så.
💫
Ingen tvekan, 
what so ever



Inga kommentarer: