måndag 14 oktober 2019

Pickles väst



Ett ufo mindre i samlingen (Ufo= unfinished object, för den som inte vet det 😉 ). Den här stackaren har legat till sig sedan förra hösten med två (!!)  ynka varv kvar....Jo, jag har dragit ner skäms-mössan 😝. Den får åka med mössorna från förra inlägget till någon organisation som skickar vidare.
Stickat i Novitas Helen, mönsret är ett gratis-mönster från Pickles som jag hittade på nätet för en massa år sedan.





 Tur man har vänner som kan ge en "en spark därbak" när man behöver det (Tack Sofia! 😘 ) så jag kom igång med röjandet på det där hemska loftet. Hade tänkt ägna hela helgen åt det, men lördagen gick till helt andra, mindre roliga saker. Fick, så att säga, sopa rent efter andras dumheter. 😒😞Kände mig ganska urlakad på söndag morgon, men Sofia fick igång mig 😊 Åtminstone en vända med full bil till Kupan på eftermiddagen blev det. Och andra bilen färdigpackad till tippen.

  Idag blev jag inte inringd på jobb och Ella är dessutom hemma med förkylning. Istället blev det tre vänd till återvinningen. 💪 Fortsättning följer. 😰 Imorgon blir det Kupan igen, med ännu mera barnkläder, leksaker och prylar. Hur mycket kläder o grejer kan man ha haft till åtta barn egentligen???? 😂😂 Men nu ska flygeln tömmas! 👍

Ha en fin kväll!

😘😘





💫💫


Inga kommentarer: