tisdag 28 april 2020

Easy Peasy Beanie till Panzi 🧶



Återigen är det en insamling igång! Denna gången är det mössor, och kanske framförallt i modellen Easy Peasy Beanie, som ska skickas iväg till Läkarmissionen. Dem ska i sin tur dela ut mössorna på Panzisjukhuset (och dess grannsjukhus) i DR Kongo. Många är vi som kommit igång med att sticka och jag har sett på mitt besöksflöde att ni är många som hittat hit i jakten på Easy Peasy *kul* 👍





Jag har beskrivningen i denna boken som jag tyvärr vet är slut hos förlaget, men kanske om man har tur att man kan hitta den på biblioteket. Annars tror jag faktiskt att Anna Braw la upp beskrivningen i facebook-gruppen Värma Liten. Eller så kan man kika in här och förstora bilden från läkarmissionens tidning så går det nog att tyda ut hur man gör. Här visar Anna flera bilder på mössor som redan är gjorda (mina var inte ihopsydda ännu och låg i handarbetskorgen, men det la hon upp ändå 😂) och det kommer hela tiden flera. Insamlingen håller på till i sommar, så tänk vad många mössor vi kommer hinna skicka till Läkarmissionen till dess! Fantastiskt! 😍😍

 Den härliga vårvärmen försvann och istället får idag bönderna ett efterlängtat regn. Och vad upptäckte jag då? Jo, Eddie har växt ur sina gummistövlar...! Ungar! 😅 Så det får mamma fixa nya nu!


Må så gott!

😘😘



💫




🐜

Inga kommentarer: