fredag 3 november 2017

Oversize-tröja till lilleman






Återigen en "Oversize-tröja" från Sticka enkelt till barn (Stina Tiselius). Jag gillade modellen fast jag tycker iofs att ärmarna är lite väl smala när tröjan ska sättas på. Jag måste alltid hjälpa dem och styra armen rätt för att ärmhålet är så smalt. Ska tänka på det till Ozzys och göra dem en liten aningens bredare. Gjorde denna i Drops Nepal (min absoluta favorit-garn) så det blir en lagom tröja att ha under jacka/overall i vinter. Och just då är det ju inte så dumt med smala ärmar så det inte blir så bylsigt...

Vi njuter för fullt av den första soliga dagen på höstlovet. De andra dagarna har helt blåst o regnat bort. Visst har vi varit ute en del ändå, men inte så mycket som jag kanske hade hoppats på. "Läslov" kallas det visst också och just i år har det varit ett passande namn. Har lästs betydligt mycket mera än vad det blivit höstiga utflykter. Vi hoppas att solen stannar över helgen.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: