torsdag 2 juni 2011

Flera lapptäcken!

Vilken härlig dag vi har haft idag! Värmen kom tillbaka och det har äntligen slutat blåsa "storm". Tja, åtminstone fram tills att jag skulle fota täckena då...Eftersom det här har en baksida av naturvit fleece ville jag inte lägga det på våran gräsmatta som är full av maskrosor så...det fick fladdra för vinden. Färgerna ville inte bli riktigt rätt återgivna heller, kameran hängde inte riktigt med farten.Hälften av tygerna är återbrukade gardintyger, de andra är bitar som blivit över när jag klippt annat. 94x127cm, lagom till spjälsäng.

Av mina retro-lappar räckte det till ett litet täcke också. Det här blev 74x88, alltså passande till vagn/vagga. Baksida av brun fleece. Båda ska med på hantverks-marknaden i juli.

Dagen började tidigt här, uppstigning 4.45. Sonen O åkte på klassresa i morse och färjorna till o från den här ön har något omänskliga tider... Och hem kommer han lördag natt...som sagt.
Iallafall så fick jag huset för mig själv en stund när sonen var av-vinkad och då gäller det att passa på som ni nog vet. Fram med tyger, mönster och sax och belamra köksbordet innan familjen vaknade. Senare på dagen åkte gamla Husqvarnan ut på verandan och jag har fått suttit tämligen ostörd och pysslat bara med avbrott för några närings- och koffein-intag. ska en röd dag avnjutas :)
Hoppas att ni också haft en riktigt härlig kristi himmelsfärds dag!Posted by Picasa

7 kommentarer:

Unknown sa...

Läckra lapptäcken!

Mia sa...

Härligt att kunna sitta ute och sy min maskin är tyvärr lite för stor och tung.
Fina lapptäcken!

Åsa Tidqvist sa...

så fina täcken!

Heimlaga sa...

Jag gillar färgkombinationen i det övre täcket-känns ovanlig men väldigt behagligt!

KRUMELEJ sa...

Helt underbara! Jag blir alldeles lycklig när jag ser dem.

hönapöna sa...

Låter som en härlig dag, och vilka fina täcken det blev! Roligt att du vill vara med i min tävling!
Ha det gott...

Hawk and Weasel sa...

Vilka härliga! Jag är inne på att sy lapptäcken själv och nu kom inspirationen igång. Snyggt fotat också, sådär på tvättlinan. Det ser vädligt somrigt och nytvättat ut.