onsdag 8 juni 2011

Sakta lunk i sjukstugan


Av samma tyg som "mameluckerna" jag sydde för ett tag sedan till storasyster gjorde jag även ett par långbyxor. Sydde fast resår en bit från fållen. Tyckte de kändes lite mera somrigare med det "pöset".
Annars har de senaste två dagarna gått i ett sakta lunk. Töserna blev båda två vrål-förkylda bara från den ena stunden till den andra i söndagskväll. Trötta, febriga och lillasyster som ett plåster på mamma förstås när hon är sjuk. Storebror O är också hemma och snörvlar...Jag sydde två solhattar i helgen som inte fastnat på kort ännu eftersom jag surnade till lite på alltihop...de blev för stora :p Den första så stor att den passade mig!!! "Göra om och göra rätt" tänkte jag, men nästa vart även den för stor till lillasyster som den var tänkt. Får ligga till sig till nästa sommar, då den antagligen passar storasyster. Tredje försöket ska bli av...en annan dag!
Sen gav jag mig på lillasysters sommarjacka och den är näästan klar... Jag behövde grejer från Bibbis och skickade en beställning som jag skulle fått hem idag....om posten skött sin del vill säga :p Hoppas hoppas att det kommer imorgon!
Värmen håller i sig. Idag har det nästan varit olidligt varmt, sådär som det blir när det vankas åska. Vilket jag hoppas att det blir snart. Allt är så himla torrt, blommorna står och hänger i rabatterna, gräset har börjat knastra under fötterna...behövs vatten nu!
F.ö. känns det som att jag redan tagit sommarlov trots att ungarna har en vecka kvar i skolan. Imorse lyckades både jag o sambon försova oss men trots det kunde jag inte komma mig för att stressa upp ungarna utan allt fick ta den tid det tog.
Stressen jag kände för några veckor sedan inför Hantverksmarknaden "det-är-bara-åtta-veckor-kvar-skynda-skynda" har bytts ut mot "det-är-lugnt-det-är sex-veckor-dit-jag-hinner". Märkligt, men så är det ibland. Nu ska jag klippa lite...eller om jag ska sy lite.
Får se, men ha en härlig kväll! Det ska jag försöka ha här i sy-rummet =) Posted by Picasa

2 kommentarer:

katta sa...

Hej, tusen tack för awarden, det könns extra roligt att få en av någon så duktig som du:) Jag har tittat igenom hela bloggen och är imponerad över hur du hinner sy så mycket fint när du har 6 barn att ta hand om samtidigt. Jag är själv hemmamamma men har "bara" 3 stycken men kan tycka att det är svårt att få tiden att räcka till allt... Hoppas barnen kryar på sig fort, kram Katta/frökenfräck

Heimlaga sa...

Hattstorlekar är verkligen ett elände! jag är alldeles för lite noggran med sömnsmån, så de blir nästan aldrig den storlek jag tänkt.Men sy tills du får någonsom passar och ta resten till hantverksmarknaden om du skall stå på en sån!