tisdag 28 juni 2011

Lapp på lapp på lapp...

Hej hopp i sommarvärmen! Det har varit lite tyst här ett tag, en liten blogg-semester kan man kanske kalla det. Men nu är jag tillbaka ett tag till :) Har haft ett liten sy-semester också, men nu går maskinerna varma. Innan uppehållet sydde jag ihop en massa lappar som jag nu äntligen gjort klart med baksida och allt. Lapparna är en blandad kompott av återbrukade tyger och några nya stuvar.

Katt-tyget vann jag på Tradera för nåt år sedan, två små stuvar som fick vara "huvudpersonen" i det här täcket. Dem är ju såå söta de där finurliga kissarna!

Båda täckena har fått baksida av lila fleece från Stoff o Stil.
Näpp, ut i solskenet igen! Sommaren är kort, det mesta regnar bort...
Ha det!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga! Åh, jag har så mycket tyger och lappar som bara väntar på att få bli lapptäcken. Kanske dags att göra något åt det.

Helena sa...

Vilka jättefina lapptäcken!

Ja, det gäller att ta till vara på sommar och värme :)