söndag 13 mars 2011

Halsdukar till våren- använd det du har

Våren är i antågande, eller? Jovisst är den det! Under veckan som jag var sjuk (och led en stor måtta tristess över att vara totalt orkeslös) började jag rota bland mina garner. Jag älskar halsdukar o sjalar och har hur många som helst men använder faktiskt allihopa oxå :) Nu när vårvindarna så smått har börjat ge sig till känna börjar alla de riktigt varma o goa halsdukarna jag stickade till vintern bli lite för varma o goa. Alltså "måste" jag göra några svalare ( märk väl ett påhittat måste, hehe). Den bruna är gjord av ett banderoll-löst restnystan från min mammas garngömmor. Minns att hon hade en tröja av det garnet... Stickad på stickor 10 så långt det räckte. Nån typ av akryl-aktigt är det iaf, inte värmande för fem öre ;)
Den andra "korven" är gjord av det allra ljuvligaste garnet jag känt på nånsin tror jag; Chloe från Svarta Fåret. Om jag hade varit fem år istället för trettiofem så hade jag använt nystanet till snutteboll istället för att sticka upp det, gosigt är det. Endast 50g i min ägo fick det bli en smal inne-halsduk. La upp 8 maskor på stickor 12 (och fick vända femtioelva gånger oxå, hm).
Det finns en till här som tycker att den passar bäst att snutta med...
Vi har ännu sjukstuga här fast bacillerna har bytt offer. Idag har vi dock haft bakstuga oxå. Storskruttan är nog en blivande bagare. Först hjälpte hon mig med bullbak hela eftermiddan och sedan var det pizzabakande med pappa. Gissa om hon är trött nu :)
Ha en mysig söndagkväll!Posted by Picasa

Inga kommentarer: