måndag 28 mars 2011

Stickad toppluva- använd det du har

Under min den förra väldigt hektiska veckan lyckades jag iallafall göra något kreativt och enligt mars-utmaningens devis att använda det jag har. Sen kan man ju fundera på om jag är lite sent ute eller möjligen ute i väldigt god tid eftersom jag valde att sticka en mössa i ullgarn! Garnet (7bröder från Novita) fanns hemma i mina gömmor och modellen "Toppluva från Vålådalen" hittade jag i boken Sticka till småttingar (C Skorup) och blev så sugen på att göra den på direkten. Min tanke var att den ska vara till nästa höst. Men om man ser till hur väderleken var imorse så var det inte så dumt iallafall. Våren kom av sig för en stund och marken var åter täckt av snö...
Jag hade även tänkt att den ska vara till storasyster, men hon ville inte ställa upp som fotomodell, så det fick lillasyster göra. Och hon ser ju ganska nöjd ut, eller hur :)

Kommande veckan ser minst lika hektisk ut för min del, men fördelen men alla möten skulle väl vara att man kan sitta och sticka under tiden. Varför bara göra en sak i taget??? Kan konstatera nu när mars lider mot sitt slut att jag inte riktigt hunnit med allt jag hade tänkt till mars-utmaningen, men några saker har det iallafall blivit. Har lyckats starta upp flera stick-projekt och ett par sömnadsprojekt. Får se om något mera av dem hinner bli klart under utmaningstiden.

Ha en bra måndagskväll! (själv sitter jag på ett årsmöte med stickorna,hihi)

2 kommentarer:

Emilia sa...

Så söt!

Heimlaga sa...

Jag nyttjar också möten och föreläsningar till att sticka på, mycket roligare då!