torsdag 10 mars 2011

Har fått dille! -utmaningen 2

Men alltså! När jag börjar med något och det känns kul att sy och för den delen, kanske även är snabbsytt, ja då kan jag ibland inte hejda mig. Här har med andra ord inte blivit så mycket annat sytt på en stund än just ännu flera underbyxor till "stora" 4-åringen. Jaja, det är bra att ha många par. Det kan ibland behövas när man inte är så stor ännu och fastän mammas tvättmaskin går flera gånger om dagen :p Och faktiskt så väljer hon de hemgjorda först. De här fyra är gjorda av "nya" tyger (läs hyllvärmare) från Jny design och Shop Handarbete.


Materialet till de här tre hittade jag i lådan med kläder som ska sys om/återbrukas. All trikåsnedslå från Bibbis.

Faktiskt så finns det 5 par tillklippta, tja faktiskt sydda cirkus halvvägs. Men jag fick ta ett (ofrivilligt) brake eftersom stretchnålarna snopet tog slut mitt i alltihop. Tur ängeln Bibbi finns som alltid är så snabb! Men vet ni vad? Jo, hon råkade skicka fel sorts nålar!!! Men som sagt, hon är snabb så jag fick snart hem mina nålar och kan fortsätta sy när som helst. Fast ska jag vara ärlig så är jag lite trött på massproducerandet av underbyxor så de riskerar att få ligga i ufo-högen, iallafall en liten stund, medans jag sätter händerna i något annat.


Till skillnad från förra gången när jag var med i Beas utmaning och hade en klar lista över vad jag skulle göra, så har jag inte några riktiga planer ännu den här gången. Inte mer än att helt elimenera högen med ofärdiga projekt som ligger på hyllan. Eller, jo, nu kom jag att tänka på en sak som jag länge har tänkt på! Får se om det dyker upp här längre fram :) Kanhända blir en del sy-tid idag eftersom lill-skruttan är febrig och vi ska mao bara vara hemma i lugn o ro.

Posted by Picasa

1 kommentar:

Syserine sa...

Det är kul att bli häktat på något! Jag väntar på mönster till trosor i nästa storlek från S&S för jag tänkte sy lite trosor fortlöpande när jag får bitar över som passar precis till det.