tisdag 29 mars 2011

Snabbsydd barnkjol - använd det du har

Ibland har man flyt på saker o ting! När jag kom hem från scoutkårens årsmöte igårkväll, var jag så uppe i varv att jag tog en stund i sy-rummet innan sängen kallade. Sommar-kjolen till 4-åringen var nog det mest snabbsydda jag någonsin gjort. Klippte av nederdelen på en klänning som jag köpt någongång på Kupan. Trodde naivt att jag ännu skulle kunna komma i S, men det är bara att inse att det är M som gäller numera... :p så den hade hamnat i "kläder-att-sy-om-lådan". Sydde en resårkanal, i med resåren, klart! Stilen på kjolen med råa kanter och lite längd påminner om en kjol som jag hade sett i min favvo-mönsterbok Carefree Clothes For Girls och som jag sagt så många gånger förrut; Jag bara älskar de plaggen! Dock får ni stå ut med helt oredigerade foton även idag eftersom Piccasa spelar mig ett spratt och inte alls vill som jag :( Helt oplanerat har jag fått, inte bara en, utan två oplanerade lugna dagar hemma eftersom tre av skolbarnen är hemma med förkylning och därmed blev två möten i skolan framflyttade. Naturligtvis inte roligt när barnen är sjuka, men det är en liten envis vår-förkylning "bara". På så vis har jag fått lite oplanerad sy-tid och just nu håller jag på med ett litet kul projekt som ska bli present till en liten...mer om det när det är färdigt och även mottaget. Hoppas ni får en solig vårdag!

1 kommentar:

Jenny sa...

Härlig kjol. Och vad sugen jag är på den där boken, fresterska där!