torsdag 17 mars 2011

Testing testing - trosor

Länge länge har jag letat efter ett mönster på trosor åt mig själv, men ingenstans har jag hittat något på modell string (eftersom det är absolut de enda jag använder). Fick helt enkelt försöka mig på att göra ett själv. Kollade några köpta och sen med kunskapen jag fick när jag sydde dotterns underbyxor så var det inte alls så svårt som jag gått och inbillat mig (hemskt vad man kan ge sig själv hjärnspöken ibland)! Resultatet blev de här. Trots att jag kände mig nöjd med resultatet hade jag ingen som helst tro på att de faktiskt skulle passa eftersom det bara var ett provex, men se, det gjorde dem. Några små justeringar ska göras till nästa par; de ska smalnas av något och framstycket ska vara liiite lägre, men jag blev riktigt nöjd med mig själv ändå. Materialet fanns hemma i gömmorna; ett något "slinkigt" stretchtyg av okänd karaktär, som synes lite iallafall så är det ett blom-mönster på. Köpt från Shop Handarbete i ett "lycko-paket" för minst ett år sedan. Spetsresår från Stoff o Stil som legat minst lika länge.
Idag kan jag meddela att det känns som vår på riktigt! Inte för att solen skiner (för det gör den inte) utan för att grabbarnas alla termobrallor, skridskor o hjälmar har åkt ut från farstun o pulkorna har förpassats till loftet! Posted by Picasa

Inga kommentarer: