torsdag 24 mars 2011

Försöker komma ihåg att andas...

Ibland är det mycket! Almanackan fulltecknad med möten hitan o ditan, samtal att ringa, läkare att besöka osv osv. Firade sambons 40årsdag i helgen. Kommande fre-sönd består av bakning till ena sonens klass och dito kaffebrödsförsäljning för att tjäna slantar till klassresa. Nästa vecka är det årsmöte, klassföräldermöte, bvc.... Samtidigt är det mycket tankar som snurrar i mitt huvud just nu, bra och dåliga. Men, idag tog jag "a day off" från allt runtomkring och bara ägnade mig åt det allra viktigaste; att andas och njuta av livet. Vi tog en promenad, tjejerna, jag och katten.
Kollade in grannens åker som så här års förvandlas till en insjö och fylls på av sjöfåglar. Än så länge bara måsar, men det brukar komma tranor o svanar längre fram på vårkanten också.
Väl hemma i våran trädgård igen kollade vi in vårtecknen inpå knuten. Några fick följa med in till köksbordet.
Ikväll ska jag stjäla mig en stund vid symaskinen. Har massor av idéer men just nu, så lite tid.Posted by Picasa

1 kommentar:

Heimlaga sa...

Låter körigt! Finfina blommor som ger hopp om våren!