lördag 18 juni 2011

Skolavslutning

Ja, nu är det sommarlov för alla skolbarn. Små-systrarna piffades på morgonen och det syns kanske vilken "idol" dem har för tillfället. Lillasysters sura min beror på deras interna uppgörelse vem av dem som är Madicken för inte ville lillasyster vara Lisabeth heller! Vi hade bråttom bråttom på morgonen för att vi skulle hinna till den första av de två avslutningarna vi var på, därav blev kanske inte fotningen den bästa heller så där uppe från trappan...Båda tjejerna har iallafall på sig mameluckerna som jag sytt nyligen. Förkläde, klänning (båda från Carefree clothes for girls) och blåa singoallan är sedan förra sommaren (jag hade oxå på mig min singoalla i den härliga himmelsblå färgen). Men Ella fick en ny Gynthers-blus.

Min "lilla" kille (till höger, rött hår vid mikrofonen) slutade trean och hans klass sjöng en friarvisa samt Summarn kummar på gutamål.



Hade inte alls tänkt sy några kläder speciellt till examen. Tyckte nog att det fanns tillräckligt att ta av i garderoben. Men men, lillasysters vita Gynthers-blus från förra årets examen har varit så otroligt användbar! Bl.a. att använda under alla ärmlösa klänningar som de har. Men den var dessvärre för liten så det blev att akut sy en ny kvällen före. Ett gammalt lakan med spets hittades i gömmorna. Använde samma dekorsöm som förra årets upplaga med beige tråd så att den syns lite bättre.
Sommarlov ja! Det var som att luften gick ur mig. Inga utvecklinssamtal o föräldramöten, inga matsäcks- och gympapås-packande, inga tidiga mornar väntande på bussen i hällregn, inga matteläxor och stavningsläxor, spanska glosförhör och multiplikationstabeller på TVÅ månader. Vad ska en mamma fylla dagarna med då?????
Jag kommer nog på något ska ni se ;) Fast nu har jag haft tre dagar "semester" från symaskinen. Har haft lite annat att tänka på, bl.a. så är en av våra fyrbenta medlemmar i familjen väldigt illa däran och behöver pysslas om sina (troligen) sista dagar. Jobbigt jobbigt :(

Men ha en myspysig helg ni andra och njut av sommarlovet!!!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

så söta flickor du har! i fina klänmningar!

Heimlaga sa...

Vilka söta "Madickor"!
Jag är nog rätt övertygad om att du hittar något att göra om dagarna även i sommar! Jag jobbar på att förbruka lite tyger så att det blir plats för nya...