torsdag 30 juni 2011

Gult är inte fult!

Nää, inte är väl gult fult som man fick lära sig som barn. Tycker det är en härlig färg, som jag dessvärre inte alls passar i själv. Hoppas att några andra passar bättre i gult för jag har iallafall gjort en singoalla i storlek 92 som ska med på Hantverksmarknaden. Det gula tyget är från ett barnpåslakan som hade ett väldigt sött broderi på överkanten så pga av det fick följa med hem från Kupan. Broderiet kom inte med på den här men det ska återbrukas på något annat så småningom. Ärmarna är från en barngardin, även den från Kupan, så klart!

Och så har jag tallat en bit till av mitt för tillfället absoluta favorit-tyg. Den här gången till en förklädes-klänning i storlek 62/68 som även den ska med på marknaden. Tyget är ett påslakan och gissa vart jag köpt det... =) Skråband från Bibbis.

Värmebölja kan man nog summera de senaste dagarna med. Vill absolut inte klaga, men saker o ting går inte i så många knop när det är som hetast mitt på dagen. Förra sommarens inköp av en gammal Husqvarna Automatic som jag bär med mig ut på verandan har inte ångrats en enda gång kan jag lova. Är du nyfiken så kolla här .Fram till tre-snåret innan solen kommer runt hörnet är den en fröjd att sitta där i skuggan och svalka sig, fast samtidigt vara lite produktiv. Och så är mamma fullt tillgänglig för barn som springer in o ut till sandlådan, kojor osv. På kvällarna har det å andra sidan varit skönt att sitta i sy-rummet och slippa alla flugor som varit flera o ihärdigare än på länge. Hemligheten; takfläkt! Sådana fasoner gillas inte av flugor =)
Hoppas att även ni njuter av sol o värme idag!Posted by Picasa

Inga kommentarer: