tisdag 31 maj 2011

Lapptäcke i retro-tyger

Jag har lätt att få dille på saker o ting. Och just nu har jag dille på lapptäcken. Jag har egentligen bara sytt två stycken tidigare, men båda dem var så otroligt roliga att göra så jag var bara tvungen att göra flera. Sen att man kan få använda upp en massa tygrester som bara ligger och skräpar i sy-rummet gör ju inte saken sämre :) Fast på just det här har jag använt ganska stora bitar (gardiner, dukar och stuvar) fyndade på Kupan och i pappas köksskåp. Baksidan är av gosig fleece från SoS. Lagom storlek till spjälsängen.

I juli ska jag göra premiär, nämligen att stå med på den lokala hantverksmarknaden/loppis som går av stapeln här i Hejde den 16/7. Det är en tämligen liten och lokal marknad, men på sommaren har vi åtskilliga turister på ön också och några av dem brukar hitta till lilla Hejde. Det är täcket ska med dit iallafall och flera är på G! För mig som enbart sytt till mina egna barn tidigare känns det något pirrigt.... Jag har tidigare år stått med loppisprylar och om jag säljer för lika mycket som då är jag nöjd ;)
Nu får jag återgå till mitt brödbakande men ni får ha en underbar dag i solskenet!Posted by Picasa

5 kommentarer:

Holdbart sa...

Väldigt snyggt lapptäcke! Jag önskar dig en massa lycka till på marknaden! Och så har jag gett dig en award för att du har en inspirerande blogg med mycket återbruk ;)

Du kan se på min blogg:
http://holdbart.blogspot.com/2011/05/jag-har-fatt-en-award.html

Vecka - Vecka sa...

Vilket fint lapptäcke och fina tyger! Och lycka till på marknaden!
Skulle också vilja sälja på marknad nu i sommar, men tror nog att det blir lite svårt med mitt "tillstånd" och senare med en liten bebis..

Lotta

Petra / Popetotrora sa...

Vilket otroligt härligt lapptäcke! Älskar färgerna och tygerna.
Och jag förstår mer än väl att du fått dille på lapptäcken. Det är ju så kul att sy! :-)

dorabella sa...

Oj så fint lapptäcke!

Emilia sa...

Underbart lapptäcke!