söndag 22 maj 2011

Brum brum bil-klänning

Varför är det så svårt att göra det man ska? Är ju faktiskt stora tjejen som behöver nya kläder till sommaren, men medans jag rotar bland tyger o mönster så hittar jag bara sånt jag "måste" använda till lilla E. Som det här tyget, en gardinlängd, som jag fyndade förra veckan på Kupan. Tyget heter Trafic, designat av Ann Hillberg för Åhléns på 80-talet. Gynther och lilla E poppade upp i skallen på mig direkt jag såg det. Så det blev en Gynther, grundform B förlängd till klänning och puffiga ärmar med resår. Loppis-knapp och skråband från Bibbis.

Baksidan med en fågel (fast E kallar den sauri som i dinosaurie).

En liten dekorsöm på fållen i diskret vitt så man bara skönjer att den finns där.

Helgen här har bjudit på solsken i dagarna två, fast rejält blåsigt. Hade fullt sjå att fånga klänningen på bild innan vinden tog de. Scout-sonen har varit på Hajk på Fårö, vandrat och cyklat långt samt sovit under vindskydd. Han kom hem ganska rejält trött och väldigt solbränd och väldigt laddad för kommande Patrullriks i sommar. Resten av familjen har haft en lugn helg med lite solande, lite loppisbesök, lite grillande, lite kubb och mycken sömn.
Hoppas att ni oxå haft en skön helg!Posted by Picasa

3 kommentarer:

Unknown sa...

Fin klänning!

Helena sa...

Wow så läcker!!! Jättefint tyg och härlig modell!! Låter som om ni har haft en underbar helg:)

Vecka - Vecka sa...

Fin somrig klänning!