onsdag 25 maj 2011

Spetsade kortbyxor

Äntligen fick jag något gjort till stora-syster! Och då sätter jag mig och gör kortbyxor av allt man kan tänka sig. Ja vaddå?, tänker ni då kanske. Det kan hon väl behöva ha. Jo, fast om man känner Lovis så vet man att när mamma försökt sätta på henne kortbyxor tidigare så står ungen och gallskriker; dem är för små!!! Och så sliter hon och drar i byxbenen för att få dem att räcka ner till skorna...Ni förstår, byxor ska antingen vara långa eller tja, inga byxor alls, hm. Trots det tänkte jag ge shorts en chans till hos henne. Satt och kollade runt på bloggar häromkvällen och tittade in hos skrekkoggru där hon hade gjort så söta sommarbyxor med spetsresår i benen. Måste testas! Resultatet blev dessa i Meedoms form 1 i knälängd, blir kanske lite "mameluck-aktigt", men det var lite den tanken jag hade. Då funkar dem både som shorts till tröja, men blir även sött till en tunika/kort klänning.

Blev iallafall nöjd med resultatet och kommer att använda det flera gånger =)
Tyget, en fd gardin från Röda Korset, blev jag helt kär i (älskar nyponrosor!) och klippte genast till ett par vanliga långbrallor till henne också utav det. Spetsresår från Bibbis.Posted by Picasa

4 kommentarer:

Heimlaga sa...

Jättesöta! jag tänkte direkt på mamelucker!

Unknown sa...

Jättesöta! Har varit med om det där med att barnet försöker dra ned byxbenen :-)

Emilia sa...

Åh så söta!

Sork u Töis sa...

Hej! Vad kul att du hittade mig i bloggdjungeln! :) Har bara hittat en gotlänning tidigare, med syblogg alltså, men det finns säkert fler där ute! Kul att få följa dig! /Therese