fredag 27 maj 2011

Vad glad jag blir!

Nä men oj, vad glad jag blev att Emiliten gav mig en award! Stort tack till henne! =)

Som alltid så tillkommer det vissa plikter när man har fått denna awarden; man ska berätta 8 saker om sig själv och man ska skicka vidare till bloggare som har mindre än 100 följare.

Jag börjar med de 8 sakerna;
1. Jag är en evig tidsoptimist. Tror alltid att jag ska hinna mera än vad jag slutligen gör.

2. Jag är kräfta och det märks! Riktigt bakåtsträvande modell "det-var-bättre-förr", älskar historia och väldigt hemkär känslomänniska.

3. Jag har varit vegetarian och sambon har jobbat på slakteri = en hel del kompromisser runt matsedeln.

4. Jag tror på spöken.

5.Lyssnar alltid på Lisa Ekdahl eller Norah Jones när jag syr. Fast när jag bakar ska det vara Ozzy.

6. Är tokig i trasmattor och skulle vilja lära mig att väva egna.

7. Är en riktig jeans-människa. Har mys-jeans, vardags-jeans, arbets-jeans, fin-jeans, jeanskjolar... det enda som fattas är nog pyjamas-jeans ;)

8. Innan 2009 när jag tog hem min mammas symaskin kunde jag inte ens sy en rak gardinfåll, men då var det något som hände! Mamma var sömmerska och nu tycker jag bara att det är så himla synd att jag aldrig var intresserad av att lära mig något av henne medan hon levde. Fast jag tror hon kikar över min axel ändå...

Och så dem jag vill skicka denna awarden vidare till. Jag har inte stenkoll på antal följare hos men men, ni förtjänar den! Ni är alla en inspiration för mig och för många andra.


Vi har blivit lovade perfekt sy-väder så nu ska jag sätta mig vid maskinen innan det blir för fint väder att sitta inne =)
Ha en fin fredag!

2 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Tack så mycket!
Det värmer!
Lotta

Emilia sa...

Tack så mycket ;)
Roligt att läsa om dig!