fredag 6 maj 2011

Blöjbyxor av ull-tröja

Sy-lustan har äntligen återkommit efter en stunds frånvaro. Först ut att fixas vid symaskinen var dessa två blöjbyxor klippta ur en tröja i 100% ull. Hade först tänkt göra en blöjbyxa i dubbelt lager, men istället gjorde jag två! Kändes som att det blev för tjockt med två lager, speciellt som de används nu under våren och det blir väl ett tag under sommaren också innan lill-skruttan är blöjfri. Knäppning med kardborreband och jag ska även sätta i knappar på "flärpens" nedre del. Har beställt flera till prymtången från Bibbis :)
Modellen är gjord efter Imse Vimses ullblöjbyxa ca i strlk 11-14 kg (fast den räcker längre än så).
Efter att ha tillbrngat hela dagen i köket med att baka tänker jag nu sätta mig vid symaskinen, känns väldigt välförtjänt :) och fortsätta med stor-skruttans sommar-garderob. Sen får det väl bli en stunds tv-mys med familjen...och stickningen förstås ;)
Ha en trevlig fredag kväll!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Snyggt! Ett lager räcker gott och väl med tovad och kurad tröja. Absolut bästa ullblöjematerialet (nåja, stickat är bra också, men jag kan inte det). Vi använder det nattetid.

Syserine sa...

Vad kul att använda en tröja!