söndag 1 maj 2011

Stickade makeup-pads

I min iver att försöka byta ut så mycket engångs-artiklar som möjligt har jag även stickat makeup-pads. Idéen fick jag från http://husmorsskolan.blogspot.com som i sin tur hade hittat mönstret hos Drops. Fast mönster till dessa behövs knappast. Det är väl bland de bästa nybörjarprojekt man kan tänka sig. Och har man stickar ett tag är det som en lättvindligt projekt att göra några stycken. Bara rätstickning fram och tillbaka.
Använde Novitas Marine till de gröna och Drops Cotton Light till de lila.

Hoppas att ni haft en skön Valborg och får en härlig 1 Maj! Tänk att det redan är maj! :)

3 kommentarer:

Helena sa...

Vad smart!!! Och som du säger superenkelt!! Kan ju inte bli bättre eller mer miljövänligt för den delen:)

Anonym sa...

Men så smart! Nu sminkar jag mig inte särskilt mycket, men då behöver jag å andra sidan inte så många. :-)

Unknown sa...

Vilken fin ekologisk idé! Bänktrasorna var ju också snygga!