söndag 8 maj 2011

Snurrkjol med kisse-missar

Första tillskottet i 4-åringens sommargarderob är en snurr-kjol. Hon absolut älskade den jag gjorde till henne förra sommaren, så naturligtvis ska hon få snurr-kjolar att dansa i även i år.
Det helt underbara katt-tyget fick jag av sonens skolfröken för ett bra tag sedan. Döttrarna blev förstås väldigt förtjusta i det och hela familjen kom med förslag på vad jag skulle sy av det, bl.a. örgott och prydnadskuddar till deras rum. Men jag försöker hålla färgerna till rött/gult och grönt där så det föll bort för min del.
Eftersom katterna är så stora är det ett lite "svårt" tyg att göra kläder av, men tycker att det blev riktigt bra som kjol trots allt. Mönstret är taget ur Meedoms Sy Barnkläder 4-7 år och kjolen ska egentligen klippas i ett stycke. Som väl var hade jag huvudet med mig och klippte den i två delar så att inte hälften av katterna hamnade upp-och-ner ;)

Solen och en del av värmen har återvänt till oss. Bara att passa på å njuta!
Ha en härlig söndag!Posted by Picasa

Inga kommentarer: