söndag 29 maj 2011

Äppelpäppel pirom parom

Vid vårat senaste besök på Röda Korset gick jag därifrån med ovanligt lite, men det blev iallafall några få tyger att fylla på mina redan överfulla hyllor med. Bl.a det här äppeltyget som jag satt saxen i på direkten eftersom storasyster tjatade om klänning. Valde en enkel variant; Meedoms form 1,5 som förlängdes till klänningslängd. Tyget har varit gardin och den vågade nederkanten behöll jag.
I mitt sy-rum finns en byrålåda där jag förvarar alla virkade pannlappar och små dukar som jag samlat på mig. En låda som flickorna får lov att sitta och plocka i så mamma får sy-frid :)
Iallafall plockade storasyster ut en litet underlägg som hon ville ha på klänningen och sedan valde hon själv knapparna.
Regnet öser ner idag så jag slog nog rekord i att fota fort idag. Å andra sidan är det perfekt väder till att tillbringa dagen i sy-rummet vilket jag också har tänkt göra :) Sambon och äldsta sonen däremot står ute i regnet och håller på med vinterveden. Mors dags-firandet sparar vi till kvällen.
Ha en underbar Mors Dag!Posted by Picasa

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad fin den blev!

Heimlaga sa...

Gullig! Lilla G har en Big Pack med osorterad knappar och en plastlåda med 24 fack(gammal adventskalender) som hon "terar knappar" i för att hålla sig sysselsatt i syrummet. Rasslar i dammsugaren efteråt i bland...

Emilia sa...

Så fin! Ibland är det skönt med regn så att man med gott samvete kan sitta inne och pyssla lite ;)

hönapöna sa...

vilken härlig klänning...! Och vad smart att behålla nederkanten, slipper man det jobbet! Duken blev en fin detalj!