måndag 16 maj 2011

Ärmlöst blommigt

Symaskinen går varm här hemma. Nästan så jag väntar mig få höra ett "hjääälp" från den snart ;) Men det mesta som sys är ännu lite "hemligt" så det håller jag på ett tag till. Mellan varven försöker jag knåpa ihop något till mina töser och den här är väl egentligen inte mycket alls att orda om; en ärmlös top från Meedoms Sy till barnen 4-7 år, sydd av en fd duk. Väldigt enkel, men just den här lyckades allt gå troll i och i princip inget blev rätt :p Skulle varit till 4-åringen, meeen mamma var lite för ivrig och tog strlk 4 år fastän jag vet att hon är ganska stor för sin ålder och jag borde rita upp strlk 5 år istället. Sen blev det snålt med sömnsmån för duken var liiite mindre än vad jag trott. Så den blev till lillasyster istället (himla tur att jag har två tjejer i storlekarna efter sig)!
Det var väl iofs det största "trollet" men sen smög det till sned fåll och ett knapphål som blev helt åt h-vete tokigt. Men så tänkte jag; när jag började sy för två år sedan hade jag inte brytt mig för fem öre utan bara varit överlyckligt över att jag överhuvudtaget hade fått ihop något som gick att använda. Och så länge barnen är nöjda (de skiner totalt i sneda fållar) så är jag (om än måttligt) nöjd för stunden och grämer mig inte mera på det. Gör om, gör rätt! Alltså rita upp strlk 5 år till storasyster och ta en bit tyg som säkert räcker till samt inte sätta mig vid maskinerna när humöret inte är det bästa, så blir det garanterat bättre nästa gång. Tills det nu blir av håller jag på med mitt andra "projekt" och hoppas på att symaskinen inte ber om ledigt mitt i det ;)
Ha en underbar måndag!Posted by Picasa

Inga kommentarer: