onsdag 11 maj 2011

Bambi a lá Gynther

Stora-syster är mest i behov av nya sommarkläder, men självklart så kan jag inte låta bli att sy några saker till lilla-syster också. I allafall inte när jag hittade det här söta tyget i mina gömmor. Valet föll på ett Gynther-mönster. Hos Jippies såg jag hur hon gjort med slitsen framtill; klippt upp hela framstycket och sedan sytt ihop o lämnat öppet för slitsen. Snabbt o smidigt! Gillade den lösningen allra helst nu när det här ska vara en sommar-blus och ingen annan tröja under. En del skråband är lite hårda tycker jag, iallafall att ha direkt mot mjuk barnhud. Fast den här ljusblå är från lokala tygaffären och den var väldigt mjuk.

Rosa knapp från min mammas gömmor.

När blusen var färdigsydd kände jag direkt att det måste göras en kjol till den som matchade. Blev en modell snurrkjol (Meedoms). Skråband från Bibbis och båda plaggen är sydda av barnpåslakan, från Kupan förstås ;) Lovar en live-bild snart, modellen sov middag när jag ville få det fotat...Posted by Picasa

2 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Ja, kanske jag också ska ta med mig symaskinen ut en annan gång! Men det är ju det att jag oftast behöver alla tre maskiner i tur och ordning.. Och i mitt "tillstånd" kan jag inte riktigt bära omkring på alla tunga maskiner..
Fina sommarkläder!

finnkids sa...

Vilken söt sommarskjorta! Jag gillar kjolen också i det smårutiga tyget! Blir ett fint set i sommar till tösen! :-)