onsdag 4 maj 2011

Brrr, på med muddar igen!

Den där härliga värmen kom liksom av sig, ganska ordentligt dessutom. Senaste dagarna har det regnat/ snöat/haglat om vartannat och vi har börjat eldat i kaminen igen för att inte gå och huttra inomhus. Mina muddar plockades fram igen och då kom jag på att dem hade jag glömt att blogga om.
De blev stickade i samma veva som lillasysters kofta+ benvärmare i samma garn (Marks&Kattens Carro Magic). Min tanke när jag gjorde dem var att det skulle vara muddar som gick att dra ner över handen nästan som en torgvante vid behov ( som när vi är ute med lådcykeln kyliga dagar...). Därför stickades först resår och sedan ett slätstickat parti längst ner vid handen.
Tredje sonen fyller 12 år idag. Lite firande blir det ikväll fast vi har det riktiga kalaset för honom i helgen. Vad jag kan minnas har det aldrig varit så kallt och ruggigt väder någonsin på hans årsdag. Tvärtom så brukar han och sambon stå och pinas i gassande solsken på vedbacken lagom till hans årsdag. Tur för dem då att våran ved-leverans blivit rejält försenas i år :)
Ha en trevlig onsdag kväll!

1 kommentar:

Emilia sa...

Ja, nu är det ju vinter igen - med snö i maj ;)

Fina!