måndag 20 juni 2011

Och något till små killar...

...eller små tjejer för den delen. Tjejer kan både ha blått och gilla bilar, men min tanke när jag gjorde de här två var "jag måste ju ha med något till små-grabbar också till hantverksmarknaden". Problemet när man återbrukar tyger skulle väl vara att de flesta är en viss "feminin touch" på eftersom det flesta är någon blomma på eller så. Det här tyget (ett påslakan från Kupan) var bland det grabbigaste jag kunde hitta i mina tyg-gömmor.

En i storlek 80, en i 92. Knappar från min mammas gömmor.

Det där med att ha blommor på sin son eller inte, det är väl en smaksak. Har sett några som tyckt det är ok. Verkar iallafall vara betydligt mera ok numera, som tur är får jag tillägga. När mina söner var i bebis-åldern hade man inte kommit så långt i tänket.
Men lite dekorsöm kostade jag på mig runt ärmar och i nederkanten.
Det var med lite ironi jag frågade mig vad jag skulle fylla dagarna med under sommarlovet. Tror helt säkert att de kommer att fyllas med bad, sol, utflykter, korvgrillning, kubb och annat "somrigt". Försöker även använda upp lite (mycket) tyger så det kan fyllas på med nya fynd. Går väl sådär kan jag säga. Började så smått bli lite luft i mina tyglådor och i hyllorna. Men förr- förra veckan gjordes inte mindre än tre besök på Kupan....så nu är det syrefattigt på hyllorna igen. Bäst att genast sätta sprätt på lite tyger då :)
Ha det!Posted by Picasa

5 kommentarer:

Lilla Anka sa...

Så fina skjortor! Har ungefär samma problem: många av mina tyger är "flickiga". Men här ser jag ju ett påslakan som jag skall ha någon stans i gömmorna! Kanske blir det skjortor av det, eller varför inte kjol och klänning eller byxor???
Nu ser jag så fint tyget gör sig som barnkläder!

Livet med portisar sa...

Vad mycket fint du syr :) Kul att dunna återanvända lite tyger ;)

Lina Gardelid sa...

Hej!

En utlottning av en personlig tavla pågår just nu på min blogg! Delta gärna!!

Hälsningar Lina

marica sa...

Jättefina kläder du syr och fin blogg!

Linda sa...

Jag har samma tyg här hemma (fast jag tror det var köpt som stuv). Bl.a. har det använts till en bilbana: http://handarbete.appelklyftig.com/#post59