tisdag 14 juni 2011

Blus+mamelucker till 2-åring

I fredags kom äntligen paketet från Bibbis och jag kunde fortsätta att försöka få ihop lite till Hantverksmarknanden. Först ut att bli färdigt var det här setet av en tunn gardin med nyponrosor. Egentligen hade jag bara klippt till en singoalla av det, men när den var klar (och mera spetsresår hade anlänt) så blev det ett par knälånga mamelucker till också. Tyckte att det passade så bra av det här tyget. Dekorband från min mammas gömmor runt fållen på blusen.

Flickorna har delat med sig av förkylningen till mig så inte hann (orkade) jag med riktigt så mycket som jag hade trott under helgen. Å andra sidan regnar det idag= perfekt sy-väder=) Samt att lillfisan väckte mamma klockan 4 så alla dagens måsten är sedan läänge klara och jag hoppas hinna sy desto mera idag istället. Återstår att se hur det går med de planerna.Posted by Picasa

1 kommentar:

Emilia sa...

Vilket sött set!