måndag 4 juli 2011

Två små täcken

Tiden springer iväg och ganska snart är det dags för Hantverksmarknaden. Nu börjar jag känna mig något lite stressad och har väl undrat ett par gånger "hur 17 ska jag hinna???" Men men, jag gör det jag hinner så är det inte mer med det! Jag har hamnat i "lapp-träsket" igen, ser varje lite stump som en blivande bit i ett täcke. Det övre är lagom till vagn/vagga och är en salig blandning av återbrukade tyger.

Det här blev lagom till docksängen i tjejernas rum och ska således stanna här hemma :)

Båda har baksida av röd fleece från Stoff o Stil. Näpp, åter till maskinen!
Vi har det mulet o lite svalare idag samt att mannen är hemma för dagen så det gäller att passa på =)Posted by Picasa

2 kommentarer:

hönapöna sa...

vilka härliga täcken du har sytt...! Och vad roligt det låter med hantverksmarknad, själv har jag börjat ladda lite för marknad i slutet av sommar, det är ju låångt dit :-)
Lycka till!

Emilia sa...

Inte fel att vara i lappträsket ;) Jättefina!