fredag 29 juli 2011

Here we go again!

Klänning av ett lakan i storlek 98. Nya ägaren till den är en liten rödhårig tjej och jag kan inte tänka mig en bättre matchning :)

Förklädes-klänning i storlek 74/80 med spetsdetalj och udda knappar. Knäpps bak med knappar och knyt i nacken.

Fotbolls-skjortor i Gynther-modell. Har för mig att de var i storlek 92 (minnet är bra men kort). Gjorda av ett påslakan fyndat på Kupan.

Förklädes-klänning av en bit gardin och med påsydd spetsduk i storlek 74/80. Allt hade jag med på Hantverks-marknaden som jag stod med på för några helger sedan.
Just nu har jag en liten sy-semester. Kändes som att det behövdes efter några veckors intensiv sömnad inför marknaden. Det enda sömnaden jag gjort var en sovrums-gardin som äntligen blev klar och uppsatt samt sydde på 4 märken på äldsta sonens scout-skjorta innan han drog iväg på Patrullriks i Sällerhög idag.
Under veckan som gått har jag även lyckats bringa ordning i mitt sy-rum igen. Som jag skrev för ett tag sedan håller mormor min på att tömma sitt hus inför en flytt och många lådor har stuvats in i sy-rummet med diverse prylar. Mest förstås från affären som hon, systern och min mamma drev tillsammans på 70-talet. Några vänd att hämta möbler har det också blivit för att sedan stå och klia sig i huvudet över var och hur man ska placera dem i hemmet...Men även det blev bra till slut :)
Regnar gör det ju en hel del på ön...mest hela tiden faktiskt. Jag och barnen har haft en del film-maraton vilket passar ganska perfekt eftersom jag stickar till Värma liten. I vanlig ordning kan jag inte bara påbörja ett projekt...en filt färdigstickad som ska virkas en kant på...men har en känsla av att filt nr 2 kommer stickas klar före kanten blir virkad...en sak i taget, vad är det??? ;)
Hoppas att ni inte regnar bort som vi snart gör här, blurp blurp blu.... Posted by Picasa

3 kommentarer:

Unknown sa...

läckra och snygga nya plagg du sytt!

Emilia sa...

Fina alster och extra fint med den ditsydda spetsduken på klänningen!

Mångmamma sa...

Men en sådan mysig blogg du har, tycker jag som sytt som en stolle till mina egna små i omgångar.
Lillasyster har varit fin i sin storasysters gamla klänning med tillhörande mamelucker idag!
Och tack snälla för att du hittade in till mig och lämnade ord! :)