måndag 18 juli 2011

"Ny" förvaring i sy-rummet

Kolla kolla kolla! Perfekt! Mormor håller på för fullt att tömma sitt hus inför försäljning. Eller tja, är man över 80 som hon är så tömmer man det inte på egen hand utan jag som enda barnbarn får ju hjälpa till en del med det då. Midsommarafton firades hos henne, likväl som min årsdag, allt för att vi skulle passa på att rydda ur mellan sill o tårtan. Årsdagen tillbringade jag mao på ett unket loft som numera är helt tomt, medans desto mera fylldes på i sy-rummet. Alla dem kartongerna håller jag på och gå igenom as we speak. Säger bara en sak; knappar :) Kommer visas här inom kort!!!Något som däremot redan är på plats är den här låd-förvaringen som hittades i ett av garagen på midsommarafton. Passade perfekt att lägga ovanpå skåpet som redan stod i mitt sy-rum.

Fylldes snabbt med alla mina trådrullar. Hade tidigare alla rullar färgsorterade i varsin plastback som stod hit o dit men nu är allt samlat på ett ställe. Helt suberbt! :)))
Min mamma, mormor o mormors syster hade en affär ihop på 70-talet och i princip allt finns kvar från den. Dem delade upp allt sinsemellan när den lades ner och här står jag nu som enda "arvinge" till allt "godis" från den. Sybehören är förstås som den allra smarrigaste lyxchokladen, men lådorna från kontorsdelen var inte dum den heller :)
Hejde marknad avklarad för min del och jag har tagit lite semester från symaskinerna. Frivilligt men även för att hela sy-rummet är belamrat med kartonger som ska gås igenom och sorteras. Marknaden gick helt ok, men vi konstaterade att hantverkare tjänar på att stå på en ren hantverks-marknad istället för en kombinerad hantverk- och loppismarknad. Vi stod alla och tittade lystet efter alla som kutade runt bland loppis-stånden medan de (flesta) bara sneglade förstulet på hantverks-stånden. Men men, kul ändå och fick ju lite sålt och väldigt många positiva kommentarer, så jag känner mig nöjd med dagen ändå. Och det kommer bli flera marknader framöver för min del för det var riktigt kul:)
Nu ska jag njuta ledighet med familjen:.
Ha en härlig måndag kväll!Posted by Picasa

2 kommentarer:

Heimlaga sa...

Vilken fantastisk trådrullesamling! Och du verkar ju ha en del att fylla den med!
Makens mormor drev också lanthandel en gång i tiden, och jag har varit med och städat ut efter henne, så jag kan föreställa mig att du har en del att ta hand om nu!
Det där med att blanda loppis och hantverk är ett elände, men det kommer förmodligen mer besökare än en ren hantverksmarknad.

Anonym sa...

Åh, vad härligt med så mycket spännande lådor. Min farmor var sömmerska när hon levde, men när hon gick bort hade hon inte så mycket kvar. Jag ärvde dock några lådor med mönster och sybehör. :-)