torsdag 14 juli 2011

Gardiner kan man ha till mycket!

Två härligt gröna gardinkappor fick följa med hem från en loppis för ett tag sedan. Modellen var sådan att det inte var så mycket tyg mer än på sidorna. Men eftersom jag just då var i "lapp-träsket" och bara såg potensiella lappar i allt så köpte jag dem ändå. Efter lite måttande så upptäcktes det att sidorna skulle räcka till förklädes-klänningar :) Två stycken i storlek 68 blev det, bruna skråband från Bibbis.

Smala panelgardiner fick följa med från samma loppis. Två blusar i storlek 80 och en i 92. Lila skråband från Bibbis, knappar från mina ärvda knapp-gömmor. (Bilderna är klick-bara om man vill ta en närmare titt)! Alla ska med till lördagens marknad.
Och på tal om det; vilken pärla Bibbi är!!! Glömsk som jag är hade jag glömt att beställa hem tags för prismärkningen. Beställde det i fredags på hennes första semester-dag! Men i vanlig "Bibbi-anda" hade jag dem i brevlådan på måndagen =) Vilken service!!!
Nu håller jag tummarna för att vädret ska vara bättre på lördag än vad det är idag; regn o blåst eftersom vi ska stå utomhus. Är klar med allt jag tänkt ha med på marknaden, men eftersom det är så perfekt sy-väder idag så får det väl bli något mera gjort :)
Ha en härlig torsdag! Posted by Picasa

3 kommentarer:

Heimlaga sa...

Man blir glad av de blommiga skjortorna! Lycka till på marknaden, hoppas verkligen att ni slipper regn!

Mojebarn sa...

Vad du ligger i och syr. Så söta klänningar och blusar. Jättefina täcken du gjort den senaste tiden också. Hoppas verkligen att det går bra på marknaden och att det blir bra väder. Blogger har ju strulat för mig som för alla andra så det har varit tunnt med kommentarerna...

Emilia sa...

Snygga gardintyger som blev finfina kläder!