onsdag 8 april 2020

Sockor till Oliver 🧦


Så var det nästa grabbs tur att få mamma-stickade sockor. Lite sent kan tyckas när nu våren står i full blom. Eller så kan man välja att se det som att jag är ute i väldigt god tid inför nästkommande vinter 😁👍 Stickade i Järbo Raggi "Stonewash Denim" nr 15142. Oliver önskade sig ett par i "diskret färg" och det var det mest diskreta jag hade i gömmorna.






Påsklovet lallar på i lugnt mak. Sovmornar och ute-lek för ungarna. Evigt i- och ur-plockande av diskmaskinen och styra upp syskonkärlek som flödar över för mamman 😅 Och så försöka ha disciplin med pluggandet när solen lockar en till att gå ut. Nuvarande kurs är dessutom tok-slapp! Två-tre uppgifter varje vecka som ska skrivas max 200-400 ord på...😝 det är ju knappt en inledning! Jag är sådan som inte får något ifrån mig om jag inte har lite (tids-) press vilket gör att jag inte skriver ihop det förrän på torsdagen, skriver om det igen på fredagen och sen lydigt skickar in det på lördagen. Det gäller att inte vara ute i god tid för då straffar CSN en kvickt, blev jag varse 😖 Tack för det liksom! Nästa kurs är desto mastigare, så då lär jag få jobba på lite mera igen 😉
 Nu tänker jag dock fortsätta jobba med händerna istället!


Ha en skön kväll!
😘





💫



💫





Inga kommentarer: