torsdag 29 april 2021

Stickat i råååsa 🧦




 Jo då, jag stickar fortfarande, fastän det har varit väldigt tyst här ett tag. Studierna har tagit sin beskärda del av min tid. Det är ganska intensivt att läsa tre ämnen samtidigt (musik, bild och drama) i en kurs, även om det mestadels är bara roligt. En-två timmar varje kväll ägnar jag dock åt stickningen eller virkning. Det är det som kallas balans 😅 Ankelsockorna ovan är gjorda av Ullis-garn från Rusta med stickor 3,5.




Dessa sockor är gjorda av Raggi från Järbo Garn. Jag brukar alltid köpa två 100 gram-nystan till ett par sockor, men vid något tillfälle när garnbutiken sålde ut udda 150 gram-nystan hade några fått åka med hem till mig. För att vara säker på att garnet skulle räcka så vågade jag inte göra ett alltför långt skaft. Med facit i hand hade jag kunnat ta några varv till, men då vet jag det till nästa gång. Har ett par 150-grammare kvar.

Det är smått ofattbart att vi nu bara har 5 veckor kvar av vårterminen, sedan är första året på förskollärarprogrammet avklarat! Det har gått så otroligt snabbt, men det är väl som man säger att tiden går fort när man har roligt. 😊


Ha en fin Valborg!
😘












       



Inga kommentarer: