onsdag 11 januari 2023

Slättmissionens babytröja i större storlek




Under graviditeten stickade jag ett par av slättmissions babytröja åt Colin. Dem kan man se här Dem har han använt flitigt under hösten, men de började onekligen bli för små. Det här garnet från Novita 7bröder har jag stickat mycket av under åren. Jag bara älskar färgerna! Nu finns det dock inte mycket kvar av det i mina gömmor (tror inte att det finns att köpa längre heller 😩)

Jag använde alltså mönstret i boken Sticka och skicka (Anna Braw) men gjorde den bara lite längre och med längre ärmar samt en ordentlig resårstickad mudd som nu till en början kan vara uppvikt och som viks ner när han växer. På så vis hoppas jag att den ska räcka åt honom tills det blir för varmt med ylletröja 😄

 



Det lustiga är att när jag stickade efter den här beskrivningen för första gången höll jag på att slita mitt hår och lovade mig själv att aldrig mera göra den. Men det blev trots allt fler gånger och nu är det en favoritmodell 😅 Har lagt upp en till som är tänkt att göras ännu lite större och som skall passa till nästa höst 🍁 Men som vanligt har jag även flera andra projekt på gång så får se när den blir färdig 🥴


Kram
😘

Inga kommentarer: