tisdag 16 juli 2019

Virkat i viking bamboo




Två virkade trasor i Viking garn Bamboo. Den blåa i modellen "morgondagg" och den gröna i modell "stjärnfall" från boken Lättvirkade disktrasor ( C Schmidt Rasmussen & S Grangaard).


Likväl som på många andra håll i landet, så lyser sommarvärmen med sin frånvaro. Men projekt finns det här hemma att ta tag i ändå. "Ful-hörnan" bredvid ingången håller på att få sig ett lyft. Det som började med att jag skulle grusa en smula för att slippa att det blir sumpigt där vid regn växte till...


...att det ska bli en liten uteplats. Idag kommer trallvirket hem. 😊👍 Äldsta sonen kommer under veckan och hjälper till 👌
Sen är det andra sidan av trappan som ska fixas till. Och hönshus som ska renoveras (till kaninerna). Och badrum som ska målas. Osv osv...finns å göra helt enkelt! Semester kallas det visst 😂😂

Färdigmonterad innan jag rullade in den i fågelrummet 

Antalet fåglar här hemma växer och i veckan kom äntligen voljären som jag beställt. Tog sin lilla tid att få ihop, men det gick efter en del svordomar och "gör-om-gör-rätt" 😂 Undulater är dock en väldigt misstänksam art mot nyheter, så inflytt har inte skett ännu. På sin höjd att någon vågar landa på en lucka och kika in. Men det kommer 😊 Misstänksamma ja, men även väldigt väldigt nyfikna.
Frej, Vilde, Loke och Mimer äter hirs.


Blommor jag fick av äldsta sonen

Och så har jag blivit ett år äldre i år igen. 😁
Får se vad det blir av denna veckan. 



Ha en fortsatt härlig dag!
 😘









Du har mig i ditt grepp
På tusen skilda sätt
Du får mig dit du vill
Ja du står aldrig still

Kan inte se dig klart
För du viskar ohörbart
Men jag håller mig vid liv
Jag håller mig vid liv

Jag önskar att nångång
Få vakna till din sång
Som vaggar mig till ro
Istället för oro

🐜

Inga kommentarer: