måndag 23 december 2019

Vantar Granskott



Från "Trettiofem vantar" av fantastiska Maja Karlsson kommer mönstret till dessa vantar "Granskott". Stickade i Lettloopi. Fantastiskt varma och goa som det ju blir när man flerfärgs-stickar och dessutom i isländsk ull. 👌 Det här paret ska sonen Samuels sambo Jenny få. Men jag kommer nog göra ett par åt mig själv också framöver 😁
De andra vuxna barnen får stickade strumpor i sina mjuka paket, dock inte stickade av mig. En rumänska utanför mataffären hade så fina som hon har stickat och hon blev ju glad att få 5 par sålda på ett bräde 👍 Hon behövde dem pengarna och jag behövde sockor, win-win. Äldsta sonen bad mig om nya raggsockor i höstas, men dem har jag inte hunnit med att sticka. 🙄 Kom visst lite annat emellan 😂





Skinkan är griljerad, köttbullarna rullade, alla julklappar inslagna, pyntning och städningen klar. Nu är det bara att "put on a cute face for christmas".  Men först lite uppesittarkväll med glögg, pepparkakor och Die Hard 😁




GOD JUL!!! 🎄

😘











Go jul!
🐜

Inga kommentarer: