onsdag 20 januari 2021

Första paren ut 🧦


Först ut för i år blev det ytterligare raggsockor gjorda till familjens yngsta. De har det kallt på golvet i klassrummet så han har raggsockor med sig till skolan och det kan vara bra att ha några par att byta med om mamma inte är snabb att tvätta 😉
 

Dem är stickade i Sox från Svarta Fåret, ett garn som vår lilla lokala garnbutik precis hade tagit hem och hade bra pris på. Jag har envetet hållit mig till Raggi till strumpstickning, men man måste våga prova något annat också ibland. Gillade det så jag ska nog köpa på mig lite mera av det vid nästa besök på Tyg & Garn 👌😊


Studierna är i full gång igen vid det här laget. Blev en intensiv start på januari med muntlig examination, tenta och ny kurs-start 😅 Till råga på allt är min kurslitteratur försenad vilket är superstressande, (jag brukar ligga en vecka före i studierna...) men jag är inte ensam om att ha råkat ut för det. Vi var några stycken som satt som fågelholkar under gårdagens seminarium eftersom vi inte kunnat läsa litteraturen, men vi lyckades med hjälp av de andra som fått sina böcker sopa igen spåren av ovetskap inför seminarieledaren, så att vi slapp undan extra inlämningsuppgift 😂😂 Håller tummarna att mina böcker dimper i lådan idag, sen ska jag läsa ifatt tills ögonen blöder! Men först fixa kaffe till dagens föreläsning (som jag heller inte läst litteraturen till...🥴)


Ha en bra dag!
😘








Inga kommentarer: