måndag 4 januari 2021

Baskern Anna 🌿






Stickade mig en basker Anna för ett par år sedan som blev lite liten, så jag la upp en i storleken större. Det var bara det att jag bara stickade resåren och sedan blev den liggande. Den låg där väldigt, väldigt länge lite halvt bakom en symaskin, alldeles i mitt blickfång när jag sitter vid mitt skrivbord och pluggar. När jag gick på julledigt tog jag till sist tag i den och gjorde den färdigt. Och den här passade mycket bättre än den förra (som dottern fått ta över). Sen ska man inte sätta sig och följa mönsterdiagram klockan 3 en sömnlös natt för på så vis lyckades det smyga in ett fel på näst sista mönstervarvet 😣 men eftersom jag var konsekvent och gjorde samma fel hela varvet (och för irriterad för att rätta till det och börja sticka baklänges så dags på dygnet) så syns det inte alltför mycket..😏 Stickad i Drops Karisma, mönster från boken Sticka svenska mönster av bästa Maja Karlsson.

När jag la upp den för cirkus ett år sedan var jag nöjd med färgvalet, men nu skulle jag vilja ha en i en annan färg, så jag la upp en till direkt när jag blev klar. Och den ska inte ligga halvfärdig till nästa jul, promise! 😅


 

Första måndagen av 2021 och ledigheten är slut för denna gången. Har suttit större delen av dagen och förberett inför den muntliga examinationen på fredag där vi var och en ska hålla en presentation i stil med ett arbetsplatsmöte/föräldramöte fast på bara 3-5 minuter! 🙄 Största problemet: banta ner mitt snattrande så jag håller mig inom tidsramen 😂👍



Ha en fortsatt härlig måndag!

😘




Inga kommentarer: