lördag 8 september 2012

Som jag sydde till sommaren



Lite mera av det som blev gjort till sommaren; t-hirt till storasyster i härligt sommar-grönt tyg från JNY Design.



Cykelbyxor till båda systrarna. Olika färger på cover-sömmen så att dem kunde se skillnad på dem :) Även här tyger från JNY.



Och ett par mamelucker med spetsresår till lillasyster. Sydda av en återbrukad gardin.

Hann knappt med hälften av allt jag hade planerat till flickornas sommar-garderob, men med facit i hand så gjorde det ju absolut ingenting. Visst har kortbyxor blivit använda men dagarna är ganska lätt räknade. Långbyxor och fleecetröjor har används betydligt flitigare.

I allafall så har jag äntligen hittat min sy-lust igen. Och tiden med för den delen. Sydde för första gången på 2 månader igen häromdagen efter en rejäl städning/ryddning av sy-rummet. Så nu får lillebror plats att hålla mamma sällskap därinne, vilket underlättar för mamma att finna tiden :) Ska bara ladda kamera-batterierna så ska ni få se vad det blev. Något jag aldrig sytt förrut bara för att jag trott att det skulle vara såå svårt, men det var det ju inte!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Emilia sa...

Vilka härliga byxor! Kul att sylusten kommit tillbaka - hoppas du och lillebror kan samarbeta bra i syrummet nu ;)

HomeRiver sa...

Byxorna var ju underbara! För att inte tala om tyget på tröjan :)